Статті

Все, що потрібно знати про брендбук

(Електронний журнал 'Marketing Life', березень 2013)


Брендбук – кодекс і біблія бренду, це знає кожен. ).

Волхонський Андрій, керівник студії брендингу та графічного дизайну LogoMaster ® та студії дизайну FloMaster ® Web & Design Studio.

Брендбук потрібен компаніям та ТМ завжди. Адже саме він допомагає грамотно використати розроблені елементи фірмового стилю. Вкрай важливо, щоб усі носії торгової марки були виконані в єдиному стилі та висловлювали спільну ідею.

“Брендбук — це посібник, що містить опис та правила використання та застосування розробленого для Вас логотипу, фірмового стилю та багатьох інших компонентів.” Потрібно розрізняти поняття brandbook і фірмовий стиль – це не те саме.

Фірмовий стиль містить у собі регламентацію графічного та кольорового виконання рекламних, ділових та іміджевих матеріалів компанії і є лише однією зі складових брендбука. Функції брендбука поширюються набагато ширше. Крім фірмового стилю, він являє собою сукупність докладної інформації про торгову марку, її місію, легенду, позиціонування, вимоги до упаковки, маркування продукту і рекламних матеріалів.

Чим буде наповнений брендбук, залежить від потреб компанії чи ТМ. Мінімальний обсяг інформації, такий як опис, правила використання та застосування логотипу, фірмового стилю повинні бути обов'язково. Якщо ви представляєте магазин – обов'язково має бути розділ оформлення вхідної групи, каси, покажчики розташування товару, розташування полиць тощо.

У брендбуку для компанії акцент робиться на іміджеву та сувенірну продукцію. Якщо це торгова марка, під якою продається, наприклад, мінеральна вода – тут важливим є оформлення етикетки, упаковки, транспорту.


Ольга Дігун, керівник відділу маркетингу та реклами у ТОВ «Альфа Хімгруп»

Якщо компанія прийшла на ринок серйозно і надовго брендбук обов'язковий. Чому? На це питання легко відповісти, розкривши складові брендбука, а саме: Імідж підприємства – стале уявлення клієнтів. Партнерів та громадськості про престиж підприємства, якість його товарів та послуг, репутацію менеджменту. Основу іміджу компанії складають існуючий стиль внутрішніх та зовнішніх ділових та міжособистісних відносин персоналу та офіційна атрибутика: назва, логотип.

Логотип – спеціально розроблене, оригінальне зображення повного або скороченого найменування компанії (або групи товарів даної компанії).

Брендбук – документ, в якому описуються правила та можливі варіанти використання всіх складових фірмового стилю.

Фірмовий стиль – єдність постійних візуальних та текстових елементів, що ідентифікують приналежність до конкретної фірми та відрізняють її від конкурентів. Набір колірних, графічних, словесних констант, що забезпечують візуальну та смислову єдність товарів і послуг, всієї інформації, що виходить від компанії, її внутрішнього та зовнішнього оформлення.

З перерахованого вище стає очевидним той факт, що імідж компанії, що будується не за один день, а роками, нерозривно пов'язаний з історією створення брендбука.

Що для мене означає правильно зроблений брендбук? Я, звісно, можу говорити сухими термінами. Але хочу навести абсолютно простий приклад: якщо в компанії на всіх рівнях, починаючи від секретаря і закінчуючи топ-менеджментом, електронні корпоративні листи оформлені в різному стилі - це означає в компанії не прийняті закони фірмового стилю, тобто брендбука. А якщо брендбук таки існує – це звичайна формальність. Брендбук – це не міфічний постулат, а документ, правила якого дотримуються щодня у всій вихідній від компанії інформації, це прихильність до одного стилю, це єдиний інформаційний посил, прийнятий компанією, в якому немає поганих дрібниць, нічого другорядного.

Вміст брендбука може залежати від специфіки самої компанії, від галузі, в якій вона існує. Але, як правило, основними стандартними складовими є такі розділи, як:

- Логотип: побудова, розміщення, піктограми
- Колірна гама та шрифти фірмового стилю
- Ділова документація: бланки листа, наказу, протоколу, розпорядження, службової записки
- Візитні картки, конверти, папки
- Друкована реклама, листівки
- Зовнішня реклама
- Сувенірна продукція, фірмовий диск, блокнот
- Шаблони електронного листа, презентації

Правильно користуватися брендбуком означає дотримуватись усіх вимог до оформлення логотипу, добірки корпоративних кольорів, шрифтів, а також всіх прийнятих у брендбуку стандартів.

Брендбук — це абсолютно простий і прикладний документ, що дає однозначну відповідь на всі питання, пов'язані з фірмовим стилем і його застосуванням. Дотримання рекомендацій, зазначених у брендбуку, щодо набору колірних, графічних, словесних констант, дозволить компанії забезпечити візуальну та смислову єдність її товарів та послуг, всієї інформації, що виходить від неї, її внутрішнього та зовнішнього оформлення. Іншими словами підвищить впізнаваність компанії, її бренду та забезпечить єдність її інформаційного посилу.


Антон Скрипник, арт-директор, креативного агентства «Da Vinchi Group»

При відкритті своєї справи бажано мати хоча б мінімальний комплект: візитку, бланк та конверт для ділового листування. Брендбук не є обов'язковим. Хоча іноді наша компанія робить невеликі посібники, що складаються з кількох розділів: правила побудови логотипу, використання фірмових шрифтів та колірних поєднань та кілька елементів фірмового стилю. Дотримання цих простих правил робить компанію відомою серед клієнтів. Брендбук є важливим, якщо ви плануєте розширити свою присутність на ринку: відкривати філії або доповнювати лінійку продуктів.

Не треба забувати, що брендбук має бути зручним та зрозумілим. Не повинен містити надмірної інформації. Має бути витриманий у єдиному корпоративному стилі. Вміст залежить від потреб замовника, ніякого стандарту немає. Брендбук для пакування та брендбук ТМ — це різні посібники.

При замовленні елементів фірмового стилю правильно передавати електронну версію брендбука друкарам або виробникам. До брендбука додаються макети, готові до друку. Залишається одне – дотримуватися прописаного стандарту.


Підготувала Катерина Шумило



Замовити комплексне створення бренду в нашій студії
Ви можете за телефоном: +38 067 799-84-98
.


 

Отримайте консультацію
зручним для Вас способом!

Швидко Вам відповімо або телефонуйте:
+38 067 799 84 98